S obzirom da škola ima opći i poseban značaj, godišnji program rada temelji se, kako na općim principima koji su zajednički ovoj oblasti, tako i na specifičnostima same škole. Pri definiranju ciljeva i zadataka, ispoštovane su: zakonske osnove, nastavni planovi i programi, pedagoški standardi, znanstvena i stručna dostignuća, te iskustvo i tradicija u radu škole.
Program se radi kako bi se odredili, kontrolirali i usmjerili:
- ciljevi i zadaci realizacije nastavnog plana i programa,
- efektivnost i kvalitet odgojno – obrazovnog rada,
- organizacija rada škole,
- racionalizacija nastave i učenja,
- primjena postojeće i usvajanje nove tehnike i tehnologije nastave,
- stručno usavršavanje zaposlenika škole i inoviranje nastave i nastavnog procesa,
- postizanje boljih rezultata,
- efektivnost pedagoške službe, kao i ostalih faktora koji utiču na odgojno-obrazovni rad.
Svrha djelatnosti Medicinske škole Zenica je zadovoljavanje odgojno obrazovnih potreba učenika, omogućavanje stjecanja znanja i sposobnosti za rad i nastavak školovanja.
Svrha nastavnog programa u Medicinskoj školi je:
- usvojiti temeljna znanja iz prirodnih i društvenih područja, što će omogućiti razumijevanje stručnih sadržaja i nastavak obrazovanja,
- usvojiti znanja i stavove za njegovanje i čuvanje kulturne i historijske baštine i nacionalne samosvijesti,
- steći znanja i vještine za rad u području zdravstva,
- steći spoznaje o profesionalnoj svijesti i odgovornosti,
- razvijati human odnos prema čovjeku/bolesniku,
- razvijati smisao za deontologiju, estetiku, kulturnohigijenske navike,
- razvijati vještine komuniciranja (s bolesnikom),
- razvijati samostalnost u radu i sposobnost za timski rad,
- razvijati odnos za demokratske i društvene procese,
- razvijati odnos prema zaštiti prirodnog okoliša-
Primarni obrazovno-odgojni ciljevi ove škole su regulisani važećim Nastavnim planom i programom i izmjenama Nastavnih planova i programa uz poštivanje Zakona o srednjoj školi, Pedagoških standarda i Uputstava Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona.
Za realizaciju Nastavnog plana i programa Medicinske škole sa svim njegovim specifičnostima, pored redovno uposlenih, koji realiziraju Nastavni plan i program iz općeobrazovnih predmeta, osiguran je stručni kadar za stručne predmete medicinske i zubotehničke struke kao i praktične nastave. To omogućava da učenici dobiju kvalitetno obrazovanje i odgoj kao budući medicinski radnici.
Kvalitet i učinkovitost odgojno-obrazovnog rada se posebno ogleda u realizaciji sati iz praktične nastave za sva stručna zvanja na kojoj se učenici direktno upoznaju sa svojim budućim zanimanjem i svim prednostima i nedostacima tih zanimanja.
U školi se odvija odgojno-obrazovni proces s ciljem da učenici budu osposobljeni za odabrano stručno zvanje i izvrši njihova priprema za nastavak školovanja na visokoškolskim ustanovama.
Smjerovi:
1. Medicinska sestra/tehničar
Nakon završenog školovanja medicinska sestra/tehničar treba da bude osposobljena za provođenje zdravstvene njege, tj. da radi na promociji i unapređenju zdravlja; prevenciji bolesti; da pomaže u dijagnosticiranju bolesti, primjeni terapije, ishrani bolesnika, rehabilitaciji i zdravstvenom odgoju bolesnika.
2. Zubni tehničar
Nakon završenog školovanja zubni tehničar treba da bude osposobljen za saradnju sa stomatologom, tj. izradu nadomjestaka i pomagala u stomatologiji, npr. nadomjestaka za zube ili dijelove zuba, ali i za izradu pomagala za ispravljanje anomalija u rastu zuba i čeljusti.